2013. február 7., csütörtök

Tortino di cioccolato con cuore di arancia - Csokoládétortácska narancsszívvel

   Végre! Megcsináltam! :)
Étteremben annyiszor került már a tányéromra ez az apró, csábítóan rafinált ízbomba, amivel maximálisan megkoronázhatjuk az előtte elköltött ünnepi vacsorát vagy ebédet. Minden egyes alkalommal elhatároztam, hogy másnap megcsinálom otthon én is, de aztán elbizonytalanodtam és letettem róla. Most viszont megtaláltam a trükkjét annak, hogy miként érhető el, hogy míg kívül gyönyörűen átsül, középen ott vár minket a folyékony, csodálatos zamatú meglepi, ami szinte bármi lehet. Kíváncsiak vagytok, ugye?

Hozzávalók 3 személyre:
  • 100g bio 85%-os étcsokoládé
  • 70g vaj
  • 30g tönkölyliszt
  • 2 tojás
  • 70g cukornak megfelelő édesítő
  • egy csipet só
  • cukormentes, bio narancsdzsem
  A csokoládét tördeljük kockákra és vízgőz fölött a vajjal és egy csipet sóval olvasszuk fel. A tojásokat az édesítővel verjük fel kifehéredésig, majd apránként szitáljuk bele a lisztet. Végül keverjük bele a vajjal elkevert csokoládét, miután már kihűlt. A masszát töltsük muffinpapírral bélelt muffinformákba, vagy alumínium muffinsütő papírt használjunk, amit kicsit kivajazunk és kakaóporral megszórunk. Töltsük félig a formákat, majd a közepükre szedjünk 1-1 teáskanál narancsdzsemet. A maradék masszát töltsük egy sima csövű habzsákba és egyenletesen fedjük be a tortácskák tetejét. Én ezután el is simítgattam egy lapáttal, jobb, ha óvatosan rányomkodjuk a fedőréteget, hogy sülés után ne váljon el az alsó rétegtől. Na és itt jön a roppant bonyolult trükk, be kell tennünk őket legalább 2-4 órára a fagyasztóba, ugyanis jól át kell fagyniuk sütés előtt. Mikor ez megvolt, 200fokos sütőben, alsós ütéssel légkeverés nélkül 15 percig süssük a fagyos tortákat. Isteni lesz a végeredmény, ezt garantálom.












3 megjegyzés:

  1. Hajni, ezek csodálatosan néznek ki! Nagy gratula hozzájuk! :)
    Mi újság veled és a kis pocaklakóval? ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsi!Próbáld ki, mennyei.
      Jól vagyunk, azaz a pocaklakó biztos, én így az ídő előrehaladtával kevésbé élvezem a szimbiózist, de már nem kell sokat várni és meglátjuk egymást. :)

      Törlés
  2. Akkor még egy kis kitartás és elkezdődhet egy másik, ám szintén szimbiotikus kapcsolat...:)
    A csokis csodát meg kipróbálom!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...