2012. január 9., hétfő

Zöldfűszeres bárányborda/Costolette d'agnello

Üdv mindenkinek, újra itt!


  Már régóta szemezgettem a boltokban a báránybordával, de végül sose vettem, mert túl macerásnak gondoltam az elkészítését. A múlt héten viszont újra megláttam és már csak azért is, mert nagyon jó kis formája van, és jól lehet fotózni, vettem egy adagot belőle. Hús éppen hogy csak volt rajtuk, de előételnek szántam, így nem volt fontos. Az elkészítésével sem vacakoltam sokat. Mozsárban készítettem hozzájuk zöldfűszeres-olajos pácot, és bedobtam őket a sütőbe. 180-200 fokon sültek addig, amíg sötét színt nem kaptak és jó ropogósak nem lettek.
Hozzávalók:
  • 10-12 db bárányborda kevés hússal / 10-12 pezzi di costolette d'agnello
  • 3-4 szál rozmaring / rosmarino
  • 1 babérlevél / aloro
  • 1gerezd fokhagyma / aglio
  • 5-6 szál kakukkfű levelei / timo
  • nagyszemű tengeri só / sale grosso
  • 3-4 evőkanál oliva olaj / olio di oliva
   A rozmaring száráról húzzuk le a leveleit, a kakukkfűvel is tegyük ugyanezt, a babérlevelet és a fokhagymát aprítsuk fel, és tegyünk mindezt egy mozsárba a sóval és az olivaolajjal. Jól nyomkodjuk szét az egészet. Amikor már elég homogén a pácunk, vegyük elő a megmosott és megszárítgatott báránybordákat és kenjük meg mindkét oldalát mindegyiknek. Sütőpapírral kibélelt tepsiben helyezzük el őket. A sütő legyen előmelegítve, és kb. 30-40 percig sülhetnek 180-200 fokon. Figyelni kell, ha már szép sötét színt kaptak, de még nem égtek meg,akkor vegyük ki őket. Azonnal lehet tálalni, de ha csak később kerülnek az asztalra, akkor sincs baj, mert mikróban felforrósítva! is olyanok, mintha éppen akkor vettük volna ki őket a sütőből.


Sajnos végül nem volt lehetőségem úgy lefotózni őket, ahogy akartam, mert már csengettek a vendégek, de úgy érzem nem kell sokat várni, hogy újra a sütőmbe kerüljenek, na és akkor majd jól körbe is fényképezem őket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...