2012. február 9., csütörtök

Ossobuco alla Lilahajnal - avagy lyukascsont Lilahajnal módra

  Az ossobuco tényleg lyukascsontot jelent, modjuk jobb, ha van egy kis hús is rajta... marhalábszár szelet, közepén velőscsonttal. Egyszer már készítettem "alla Milanese" de most kedvem és a konyhában megtalálható hozzávalók szerint alakítottam a receptet. Hát akkor lássuk a medvét...azaz a marhalábszárat. ( azta, csak úgy sziporkázok ma! )
Hozzávalók 3 személyre:
  • 3 szelet (3-4cm vastag) marhalábszár csonttal és velővel
  • 2 gerezd fokhagyma apróra vágva
  • 1 kisebb fej vöröshagyma apróra vágva
  • 2-3 szál petrezselyemzöld apróra vágva
  • 3 evőkanál liszt
  • só, (én most Camargue sót használtam, hogy dobjon rajta egy kicsit) bors (frissen őrölve)
  • 1 üveg barna sör
  • extra szűz olívaolaj 




Elkészítési idő:
  • előkészítés: 20 perc
  • sütés: 1,5-2 óra
  • köret: 20 perc
  • elfogyasztása: 5 perc
  • mosogatás: majd valaki valamikor megcsinálja... :)
  Melegítsd elő a sütőt 200 fokra. A húsokat mosd meg, töröld szárazra, sózd, borsozd, majd minden oldalát mártsd bele a lisztbe. Hevítsd fel az olívaolajat egy serpenyőben. A felesleges lisztet szórd le a lábszárakról és dobd bele a forró serpenyőbe. Pirítsd minkét oldalát pirosra. Ezután vedd ki őket az olajból. Vegyél elő egy tepsit, vagy jénait, valami tűzálló tálat és szórd bele a fokhagymát és a vöröshagymát, erre helyezd rá a húsokat, szórd meg a petrezselyemmel és locsold meg a barnasörrel, alufóliával jó zárd le és told a 200 fokos sütőbe. 30-45 perc után tekerd lejjebb a hőmérsékletet 170 fokra, így süsd tovább még 1 órán át. Ezután nézd meg, hogy rendesen átsült-e és megpuhult-e a hús. Ha minden ok, akkor elzárhatod a sütőt. Én belefőztem a  szaftjába egy kis zöldborsót és néhány sárgarépát. A húsnak olvadnia kell a szájban, mint a vajnak, ha nem ilyen, érdemes visszatenni még kicsit a sütőbe. Jó étvágyat kívánok! :)

4 megjegyzés:

  1. Szuper lett! Hamarosan benézek hozzátok egy ebédre, vacsorára, reggelire, akármire, csak ehessek! :-)

    VálaszTörlés
  2. Hajni, hozzád egy ebéd-meghívást én is bármikor elfogadnék!!! :-) Nézz be hozzám, van számodra valamim.... :-)

    VálaszTörlés
  3. Itt is ... Nagyon szépen köszönöm! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...