2013. január 16., szerda

New York Cheesecake light

Már nagyon régóta vágytam arra, hogy végre megkóstolhassak egy igazi sajttortát, de valahogy mindig elfelejtődött. Tegnap viszont találtam egy tök egyszerű receptet, és nem bírtam ki, megcsináltam, természetesen Philadelphia sajtkrémből, abból is a light verziót használtam, és 0%-os görögjoghurt került a tetejére.
Hozzávalók egy 20cm-s tortához:
A tésztához:
  • 200g cukormentes, teljeskiőrlésű vagy tönkölylisztből készült keksz
  • 75g olvasztott és tisztított vaj
  • egy kevés édesítő, ha szükséges  vagy méz
A krémhez:
  • 10g kukoricakeményítő
  • 1 bio citrom leve és reszelt héja
  • 300g Philadelphia light sajtkrém
  • 50ml friss tejszín
  • 2 egész tojás
  • 1/2 rúd vanília
  • 50g méz vagy kevés édesítő
A fedőkrémhez:
  • 1 doboz 0%-os zsírtartalmú görögjoghurt
  • 2ek. méz pár csepp citromlé
 A kekszeket tegyük egy aprítógépbe, vagy törjük apróra egy zacskóba csomagolva sodrófával. Fontos, hogy finomszemcsésre őrlődjön. Adjuk hozzá az édesítőt vagy a mézet. A vajat olvasszuk fel és keverjük össze a  keksszel. Vajazzunk ki egy kisebb tortaformát és sütőpapírból vágjunk az aljába egy korongot, majd az oldalára is helyezzünk sütőpapírból egy csíkot. Lapítgassuk el egyenletesen benne a vajas kekszet, úgy, hogy az oldalára is kerüljön. Tegyük hűtőbe, amíg a krémet elkészítjük.
Melegítsük elő a sütőt 160 fokra. A tojásokat keverjük el a vaníliával és az édesítővel. Adjuk hozzá a krémsajtot, a tejszínt és a citrom levét, héját. Szitáljuk bele a kukoricakeményítőt is és töltsük bele a kekszes tortaformába. 40 percig süssük 160 fokon, majd vegyük lejjeb 150-140 fokra és süssük még 40 percig. Miután megdermedt a krém, nyitott sütőajtónál hagyjuk kihűlni. Ha nagyon barnulna a teteje, takarjuk le egy darab alufóliával.
A görögjoghurtot keverjük ki a mézzel és a citromlével. Mikor a torta kihült, (kb. 1-2 óra) kenjük a tetejére a joghurtot.



2 megjegyzés:

  1. Szervusz Hajni!

    Fuuu olvasva a receptet ( ami valami isteni ) megakadt a szemem a 0%-os Görög joghurton!! én még sehol nem találkoztam vele, meg tudnád mondani, hogy te hol szerzel be ilyet?:)

    VálaszTörlés
  2. Szia Szabina!

    Nálunk itt Olaszországban bárhol megtalálható, sajnos az otthoni kínálatot nem ismerem, de szerintem szélesebb választékkal bíró szuper/hipermarketekben lehet kapni. Próbáld meg az Interspar-ban pl.Vagy kenj rá light tejfölt, ugyanaz lesz az eredmény. :)
    Üdv. Hajni

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...