2012. december 20., csütörtök

Házi, kókuszos szaloncukor

  Hirtelen jött az ötlet, mikor épp azon gondolkoztam, hogy mire lehetne még felhasználni az édesburgonyát. Szerettem volna a természetes édességét kihasználva valami karácsonyi csemegét készíteni belőle, és ekkor ugrott be a kókusz is a képbe. El is csodálkoztam, hogy ennyire képes átvenni az uralmat a kókusz íze ebben a kis bonbonban., ami teljesen egészséges, finomított cukrot és tejet sem tartalmaz, igaz egy pici vajat tettem bele, de azt is előtte megtisztítottam, tehát már ghi vajat használtam, ami már csak állati eredetű zsiradék és nagyon egészséges, azon túl, hogy nem romlékony, mint a sima vaj. Mikor vajat vásárolunk, érdemes megtisztítva tárolni, így akár a hűtőn kívül is tárolhatjuk és nagyon sokáig eláll. Mindössze 15-20 percet kell erre a folyamatra szánni, vagyis egy tiszta lábasban addig kell melegítenünk (nem égetni), amíg fehéren habzani nem kezd. Ezt a habot kell róla leszedni. Kb. 15 perc alatt, lassú tűzön el is készülünk vele, majd egy géz lappal szűrjük le, akár kétszer is, és tároljuk befőttes üvegben. Én most csak egy nagyobb édesburgonyát használtam fel, ebből lett kb. 20 db szaloncukor.

Hozzávalók kb. 20 db szaloncukorhoz:
  • 1 nagyobb édesburgonya
  • 1,5 dl rizstej vagy annyi, amennyi ellepi a burgonyákat
  • ízlés szerint méz
  • 2 tk. kukorica keményítő/burgonya keményítő
  • 100g kókuszreszelék
  • 150g jó minőségű 75-85%-os csokoládé
  • 2 ek. ghí, azaz tisztított vaj
Az édesburgonyát hámozzuk meg, majd vágjuk fel vékony karikákra és főzzük puhára annyi rizstejben, amennyi ellepi. Miután megfőtt, hagyjuk kihűlni. Tegyük egy nagyobb méretű turmixgépbe vagy aprítóba, de ne az acél pengét használjuk hozzá, hanem a műanyagot, pürésítés közben addig adagoljuk bele a visszamaradt rizstejet, ameddig felveszi a folyadékot, ne legyen híg. Adjuk hozzá a mézet, a vajat és a keményítőt. Miután ezekkel elkevertük, adagoljuk bele apránként a kókuszreszeléket. A kész masszát tegyük legalább egy órára hűtőbe. Addig egy kisebb lábosban forraljunk vizet és vízgőzben olvasszuk fel a csokoládét. A masszából formázzunk szaloncukor formákat és sorakoztassuk őket egy nagyobb darab sütőpapírra. A folyékony csokoládéval ecset vagy kiskanál segítségével vonjuk be őket, majd mikor megdermedtek kenjük meg a talpukat is. Én egyszerűen ollóval becakkozott szélű sütőpapír darabokba csomagoltam őket, majd alufóliából került rájuk még egy darabka. Ajándékként is el tudnám képzelni, bár elég sok türelem kell egy nagyobb adag elkészítéséhez. Akár az egész család beszállhat a munkafolyamatba, így még hasznos időtöltés és igazi karácsonyi hangulat is kerekedhet a szaloncukor gyártásból.



2 megjegyzés:

  1. burgonya is kell bele? No, ki fogom próbálni, és majd jelentkezem :) szerencsét próbálhatnál itt is

    VálaszTörlés
  2. Édesburgonya!Nehogy hagyományosat használj, mert abból érdekes dolgok születnének. :) Várom az eredményt!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...