2012. január 17., kedd

Pataki tálas töltött káposzta

  Karácsonykor elmulasztottam, most bepótolom. Töltött káposzta, ahogy én készítem.
Hozzávalók:
  • 1kg vegyes darálthús (sertés, marha)
  • 1,5 kg kelkáposzta levelei
  • 2 maréknyi rizs
  • 2 evőkanál őrölt paprika
  • egy maréknyi kockára vágott, füstölt húsos szalonna
  • 1 nagy konzerv apró, savanyúkáposzta
  • 1 tojás
  • olívaolaj
  • 2 közepes fej vöröshagyma
  Tegyük fel főni sós vízben a rizst, egy másik edényben pedig a kelkáposztát. Én mindig csak annyi ideig főztem a káposztafejet, amíg a legfelső leveleit le nem tudtam fejteni anélkül, hogy eltörnének, majd visszatettem a vízbe. Egészen addig bontottam leveleire a káposztát, amíg a méretük megfelelt a töltésre. A darálthúst összemasszírozzuk a tojással, a rizzsel, sóval, borssal, 1 apróra vágott vöröshagymával. Egy serpenyőben olívaolajon megpirítjuk a másik fej felaprított vöröshagymát a szalonnakockákkal, ezután levesszük a tűzről és beleszórjuk a paprikát. Felöntjük egy kis vízzel és hozzáadjuk az aprókáposztát. Elkeverjük, hogy a paprika jól átjárjon minden szálat. A káposztaleveleket megtöltjük a darálthúsos keverékkel. A cseréptálunk aljába szórjunk annyi aprókáposztát, hogy ne látszon ki, majd sorakoztassuk rá a megtöltött káposztaleveleket. Az enyém 2 sor lett. Ezután már csak annyi a dolgunk, hogy megszórjuk a tetejét is aprókáposztával, és felöntjük az egészet annyi vízzel, amennyi majdnem ellepi. Sütőben 200 fokon kezdjük a sütését, 15 perc múlva tekerjük lejjebb a hőfokot 150-re, így párolódhat kb. 1-1,5 órát. Természetesen tejföllel tálaljuk.



1 megjegyzés:

  1. Nem is tudod mióta készülök töltött káposztát készíteni! De valahogy soha nem mertem nekiállni. Valahogy az van a fejemben, hogy ez valami fene nagy ördöngösség... Viszont van Pataki tálam és imádok benne főzni, így ezt a receptet tuti kipróbálom! Köszönöm!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...