2012. május 3., csütörtök

Vérnarancsos rizsfagyi

  Bevallom nekem a vérnarancs igazából nem ízlik, vagy csak nem ettem még finomat belőle. Általában a téli hónapokban minden reggel iszok frissen facsart narancslét, de valahogy nekem csak a "Navel" (a köldökszerű bemélyedéséről kapta a nevét) fajta jön be, édes és sokkal több C-vitamint tartalmaz, mint a társai. Viszont a vérnarancsnak jó a színe. Gondolkoztam mit is készíthetnék belőle és mivel itt a nyakunkon a nyár, így beugrott a fagyi. Azok közül is, (azért is, mert még sosem kóstoltam) rizsből készültet választottam. Majdnem megegyezik az elkészítése a tejberizsével, egyszerű, gyors, fiiinom!
Hozzávalók kb. 1kg fagyihoz:
  • 100g rizs
  • 1,5 dl víz
  • egy csipet só
  • 2,5 dl tej
  • 1 tk. házi vaníliás cukor
  • 1,5 dl tejszín
  • 2 ek. méz
  • 2,5 dl vérnarancslé
A vízbe a csipet sóval tegyük fel főni a rizs, majd mikor elfőtte a vizet öntsük hozzá a tejet és főzzük tovább kis lángon. Itt leginkább arra kell figyelnünk, hogy elegendő mennyiségű folyadék/tej legyen mindig a rizs alatt, mindaddig, amíg meg nem fő. Mikor már csak pici hiányzik ahhoz, hogy teljesen átfőjjön a rizs, vegyük le a tűzről és egy botmixer segítségével turmixoljuk össze a narancsok levét is hozzáadva. Ezután tegyük vissza a tűzre és öntsük bele a tejszínt, adjuk hozzá a vaníliáscukrot és pár percig főzzük kis lángon. Zárjuk el a gázt és hagyjuk egy kicsit hülni a krémet, majd adjuk hozzá a mézet is. Miután jól elkevertük ki is tölthetjük fagyiformákba, de ömlesztve, egy dobozban is be lehet tenni a fagyasztóba. 1 napig hagyjuk a hűtőben fogyasztás előtt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...