2012. február 7., kedd

Fűszeres citromos sültcsirke

  Múlt héten megérkezett hozzánk is a havazás. 3 napig csak a ház és környéke volt a tartózkodási helyünk a fiammal, azaz nem tudtunk kimozdulni még oviba se. A férjem volt egyedül, aki hősiesen elment minden reggel dolgozni az én autómmal, ami a jó meleg garázsban pihent, míg az övé a parkolóban bújócskázott egy hókupac alatt. Pont ezért, ő volt az, aki intézte a bevásárlást is. Mondtam is neki, hogy hozzon már egy egész csirkét és majd kiagyalok valami finomat a hétvégére. Hozzá kell tennem, hogy amikor ő vásárol, akkor is, ha leírom neki, vagy elbetűzöm mit kell, mennyit és milyen fajtát vennie, 80% esély van rá, hogy  közel se azt fogom megkapni, a mit kértem. :) Most valahogy ez nem merült fel bennem, így nem is voltam olyan szájbarágós, mint szoktam. Nem voltam az... de kellett volna! Hazaállított egy 3 kg-s bontott csirkével, ami már szinte felér egy kismalaccal... nem értem a férfiakat... :) Na mindegy, félbevágtam, egyik fele a sütőben, a másik a fagyasztóban végezte. Az előbbit a következő módon készítettem elő.
Hozzávalók:
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 evőkanál rozmaring (szárított)
  • 1/2 vöröshagyma
  • 1 evőkanál bazsalikom
  • 1 evőkanál citromfű
  • 1 evőkanál kakukkfű
  • 1 teáskanál oregánó
  • 1 teáskanál kömény
  • 1 citrom leve
  • 4 evőkanál olívaolaj
  • tengeri só
  A sütés előtt 3-4 órával készítsük elő a csirkét. A vöröshagymát nagyon apróra feldaraboljuk, a fokhagymát szintén, majd a többi hozzávalóval keverjük össze egy tálban, ez lesz a pác, ezzel kell bekenni a csirkét kívül-belül. Hagyjuk állni ebben a pácban a csirkénket. Pár óra elteltével előmelegített sütőben, sütőzacskóban süssük meg. A sütés időtartama a pipi súlyától függ. Én kb. 1kg csirkét 1 órán át szoktam sütni olyan 160-170 fokon. Persze figyelni kell, fordítgatni, majd végül, ki is lehet bontani a zacsiból és ropogósra sütni a bőrét. Közben készítettem egy kis zöldborsós köretet hozzá, ami halál egyszerű. Fagyasztott zöldborsót puhára főztem, végül vajban egy kis mentalevéllel megfutattam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...