2012. március 27., kedd

Vaníliás, sós karamellás kalácspuding



 Jamie Oliver egyik könyvében olvastam egy kenyérpuding receptet, és kiagyaltam egy változatát. A vasárnapi mogyoróscsokis, kókuszos csavartkalács maradékából...lássuk.
   Hozzávalók:
  • 400g akármilyen kalács
  • 50g puha vaj
  • 100g barna nádcukor
  • 1 vaníliarúd
  • 4 tojás
  • 250ml tejszín
  • 250ml tej
  • egy csipet só
  • előzőleg elkészített sós karamella


  Melegítsük elő a sütőt 180 fokra. A kalácsot szeleteljük fel ujjnyi vastag szeletekre és vajazzuk meg őket. A tojásokat a vanília belsejével, a sóval és a cukorral verjük fel, nem lesz túl habos. Adjuk hozzá a tejszínt és a tejet és keverjük simára vele.  Vajazzunk ki egy formát, vagy több kicsit majd lisztezzük ki. Tegyünk bele egy réteget a kalácsból, majd jól locsoljuk meg a tojásos öntettel, ezután addig rétegezzük, amíg a forma be nem telik és öntsük rá az összes öntetet. A kimagozott vanília héját én ketté vágtam és beleállítottam a hígabb részébe a pudingnak. Emellett pedig morzsoltam az egész tetejére a régebben készített és a hűtőben  tárolt sós vajkaramellámból. 30 perc alatt alsó sütésen süssük meg.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...