2012. május 16., szerda

Cake pop, azaz pálcikás süti

Szülinapra voltunk hivatalosak a hétvégén, és mivel nem akartam üres kézzel menni (és nem is bírtam volna ki, hogy ne készítsek valamit), így ezeket a jópofa pálcás sütiket agyaltam ki ajándéknak, ami a nyalóka elvén működik, egyszerűen le kell enni a pálcáról.
Hozzávalók a belső részhez:
  • 500g keksz, én Oro Saiwa-t használtam, de sima győri keksz vagy háztartási keksz is jó
  • 4 koffeinmentes presszókávé
  • 250g porcukor
  • 150g pirított mandula vagy mogyoró durvára zúzva
  • 130g puha vaj
  • 60g kakaópor
Készítsünk durva morzsát a kekszekből, adjuk hozzá a porcukrot, a kakaóport, a mandulát vagy mogyorót és keverjük össze. Ezután öntsük bele a kávét és dolgozzuk össze a vajjal is. Jól gyúrjuk át a masszát. Ne legyen túl lágy, mert akkor nem marad meg a pálcákon. Formázzunk belőle dió nagyságú golyókat (gyerekeket is be lehet vonni ebbe a folyamatba) és tegyük a hűtőbe, amíg elkészítjük a bevonót.
Hozzávalók a mályvacukor fondanthoz:
  • 1 csomag pillecukor/mályvacukor
  • sok-sok porcukor
  • ételfesték (minimális) lehet természetes is, ha nem folyékony
  • mandulaolaj, vagy aroma
A mályvacukrot tegyük egy magas falú üvegtálba és melegítsük alacsony teljesítményen a mikróban. Apránként olvasszuk fel, mert ha percekig a mikróban hagyjuk, akkor kifut a tálból.



Mikor folyékonnyá vált, hagyjuk kicsit kihűlni, majd kezdhetjük belekeveni a porcukrot, annyit, amennyit felvesz és egy puha, rugalmas tésztát nem kapunk. Én először fakanállal dolgoztam, majd, mikor már elég szilárddá vált a massza, porcukros nyújtódeszán gyúrtam tovább kézzel.


 Mikor elkészült válasszuk ki a kedvünkre való színeket és osszuk el a tésztát annyi egyenlő részre, ahány színt szeretnénk készíteni. Gyúrjuk össze a festékkel a tésztadarabokat. Ezután mindig csak egy színnel dolgozzunk, tehát vegyük az első színt és nyújtsuk ki kb. 2mm-re. Vegyünk elő egy 6cm-es átmérőjű pogácsaszaggatót vagy egy poharat, és szaggassunk ki a tésztából köröket. Vegyük elő a golyókat a hűtőből és csomagoljuk bele őket a színes mályvacukor-tészta korongokba.


  Készítsünk az asztalra saslik pálcákat és a tompa végére szúrjuk rá a beburkolt golyókat. Folytassuk tovább a többi színnel is. Ezen kívül én próbálkoztam még olvasztott fehércsokival is, gőz fölött felolvasztottam egy tábla fehércsokit és beleforgattam néhány golyót már pálcástól. Kicsit forgatni kell addig, amíg nagyjából meg nem köt, hogy szép egyenletesen vonja be a golyót a csoki és ne csöpögjön vagy follyon le, tegyük azonnal hűtőbe. Mikor az összes kekszgolyót bevontuk kezdhetünk dekorálni a maradék pillecukor tésztából. Én vékony csíkokat sodortam és különféle alakzatokban felragasztottam rájuk. Ezen kívül készítettem még tojásfehérjéből és cukorból mázat.
Hozzávalók a cukormázhoz (Royal Icing):
  • 100g porcukor
  • 1 nagy tojás fehérje
  • pár csepp citromlé 
  • egy csipet só
  • ételfesték
Ehhez a mázhoz nagyon keménnyé kell verni a tojáshabot, amikor már kezd habosodni (itt már benne van a csipet só), akkor adtam hozzá apránként a porcukrot és azzal vertem tovább hosszú percekig. Mikor már fényes és elég kemény a hab, csepegtessük bele a citromlevet és verjük tovább pár másodpercig. Ezután osszuk annyi részre, ahány színt szeretnénk készíteni és keverjük ki őket. Töltsük habzsákba és vékony lukú nyomócsővel mintázzuk kedvünkre a golyókat. Tárolni úgy tudjuk kényelmesen, ha pár magas falú befőttesüvegbe állítjuk a pálcikákat vagy pedig hungarocell darabba szurkájuk le egymástól megfelelő távolságra. Díszítés után tegyük gyorsan a hűtőbe őket, egészen fogyasztásig.




1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...