2012. április 3., kedd

Bundás tojás szezámmagos póréhagymával és uborkával

Húsvét előtt mindenkinek azon kattog az agya, hogy mi is kerüljön majd az asztalra. Tojás általában igen. Íme egy tipp, hogyan tudjuk a sima, mezei főtt tojásunkat egy kicsit feltuningolni.
Hozzávalók:
  • 2 tojás/fő
  • 1 tojás a bundához
  • liszt 
  • prézli
  • 1/2 póréhagyma
  • 2 uborka
  • só, bors
  • 1 kk. kakukkfű
  • 1 kk.tárkony
  • 2 ek. reszelt parmezán
  • 1 ek. szezámmag
Míg keményre főnek a tojások, készítsünk elő 3 kisebb tálat, az egyikbe szórjunk lisztet, a másikba üssünk bele egy tojást, a harmadikba pedig tegyünk egy kevés prézlit. A tojást sózzuk egy kicsit és verjük fel, a prézlibe pedig reszeljük bele a sajtot, adjuk hozzá a kakukkfüvet és a tárkonyt, sót, borsot. Miután megfőttek a tojások hámozzuk meg és jó alaposan forgassuk bele a lisztbe őket. Egy serpenyőben forrósítsunk egy ujjnyi olívaolajat. A lisztből szedjük át a tojásokat a felvert tojásba, próbáljuk teljesen bevonni a nyers tojással őket. Végül hempergessük őket a sajtos, fűszeres prézlibe és máris mehetnek a forró olajba. Süssük át szép pirosra minden oldalukat. Ezeket a tojásokat magukban is lehet fogyasztani, de felkarikázva akár szendvicsekre is kerülhetnek. Én egy köretet készítettem mellé póréhagymából, uborkából és szezámmagból. A hagymát és az uborkát egyenlő hosszúságú vékony csíkokra szeltem, egy kevés olívaolajon megfonnyasztottam őket, sóztam, majd megszórtam ízlés szerinti mennyiségű szezámmaggal, és 1 percig tovább pirítottam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...