2012. február 1., szerda

Agave szirupos amerikai palacsinta

  Visszajöttem! :) Sokat gondolkoztam, az elmúlt napokban, hogy blogom tartalmát és a recepteket áttereljem-e az egészséges, akár diétás táplálkozás medrébe vagy se. Arra az elhatározásra jutottam, hogy nem foglak bennetek fárasztani ilyesmivel. Mivel az emberi szervezetnek szüksége van cukorra ugyanúgy, mint zsírokra, olajokra, vagy különböző szénhidrátokra, természetesen a megfelelő arányban és mennyiségben, ezért maradok továbbra is az élvezhető, de az alakunkra mégsem káros fogásoknál. Itt van ez a palacsinta is, amiben alig van valami, pici liszt, kevés tej, 1 tojás. Azonban, ha ebből a kevés tésztából sok pici palacsintát sütünk, többnek tűnik, így ha már megettünk 2-3-at könnyebben mondhatjuk magunknak, hogy stop, már nem vagy éhes, ne egyél többet. Ám, ha hagyományos francia méretet sütünk, és abból eszünk meg 2-3-at, ott már igencsak túllépjük az egészséges adag határát. Részben viszont mégiscsak picit diétásnak mondhatom ezt a palacsintát, ugyanis nem cukorral, hanem agave sziruppal édesítettem. A hétvégi bevásárláskor nézelődtem a cukroknál, juharszirupot is találtam, de ő már régi ismerős, így nem vettem, aztán megláttam az agave szirupot, fogtam, elolvastam miből áll, 100% agave növény nedve. Ez az a növény, amiből a tequila is készül, nem csoda, hogy édes, az alkohol erjedéséhez nagyon sok cukor kell, így az okosok kitalálták, hogy a cukrot is tudná helyettesíteni és elkészítették a szirup változatát. Otthon Magyarországon nem tudom mennyire elterjedt, itt nálunk Olaszországban most találkoztam vele először. Vettem is belőle, mert 100g agave szirupban 300 kalória van, de elég belőle 1 teáskanállal pl. egy csésze teához. Naná, hogy a palacsintatésztába is nyomtam belőle, sőt még a kisültek tetejére is csorgattam. Íze olyan, mint a mézé, kicsit hígabb, és van egy icipici karamelles utóíze, de nagyon finom. Nálunk 4 euro körül van az ára, de szerintem magyar internetes webshop-okban is érdemes szétnézni, hátha kapható. Akkor lássuk a receptet.
Hozzávalók:
  • 1 tojás
  • 7 evőkanál liszt
  • 1 evőkanál agave szirup
  • 1 csipet só
  • annyi tej, amennyit szeretnétek, sűrűbb tésztához kevesebb, lazább tésztához több tejet adjatok
  •  1 csipet szódabikarbóna


  A hozzávalókat keverjétek simára. Sokan nem tudják, hogy a palacsinta tésztáját hogyan lehet legegyszerűbben, akármivel simára kavarni. Vegyünk egy fakanalat, egy tálba üssük bele a tojást, adjuk hozzá a szirupot, a sót és a lisztből annyit, hogy jó sűrű, krémes állaga legyen. Ezt a masszát addig keverd, amíg csomómentes nem lesz. Adj hozzá egy pici tejet és a maradék lisztet, majd ugyanígy keverd csomómentesre, ezután hígíthatod kedved szerint. Tehát a lényeg az, hogy minél sűrűbb a tészta, annál könnyebb csomómentesre keverni. Egy serpenyőt olajozz ki nagyon kevés olajjal, és merőkanállal szedj a tésztából a serpenyő közepére egy tenyérnyi adagot. Pici palacsintákat sütünk, így nem kell körbefolyatni a tésztát. Miután picit összeált a massza a serpenyőben, toljuk arrébb és mehet a következő, és így tovább. Ha nem pont köralakúra sikerül, az sem baj. Süssük őket világosbarnára és halmozzuk egy tányérra, egymás tetejére. Ha akarod egyenként is ízesítheted őket a sziruppal, én a végén locsoltam meg őket, mikor már toronyban álltak.
  Lehet persze juhar szirupot is használni, vagy egyszerűen barna vagy fehér cukrot, itt most bemutattam egy példát arra, hogyan tudjuk változatosabbá tenni a konyhánkat.



1 megjegyzés:

  1. Még sosem kóstoltam agave szirupot, de nem is láttam itt sehol. Szépek nagyon a fotóid, az amerikai palacsintát mi is szertjük:) Ha kapok ilyen szirupot, kipróbálom vele.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...