2012. április 3., kedd

Nyers, vegetáriánus csokoládétorta

Tegnap készítettem. Megkóstoltattam a férjemmel, és kértem, mondja meg mit eszik. "Hát csokitortát." - válaszolta értetlen arckifejezéssel. Akkor most nézzük miből készült ez a csokitorta...
Hozzávalók az alaphoz:
  • 200g mandula
  • 100g datolya
  • 50g barnacukor
  • 1 kk. finom tengeri só
Hozzávalók a krémhez:
  • 2db érett avokádó
  • 70g kakaópor
  • 150g sötétbarna nádcukor
  • 1 kk. csipet fleur de sel vagy finom tengeri só
  • 2 ek. golden syrup vagy méz
A tésztához tegyük egy turmixgépbe a hozzávalókat és mixeljük sima masszává. Egy közepes tortaformát béleljünk ki alufóliával vagy folpack-al és lapítgassuk szét a masszát egyenletesen. Tegyük a fagyasztóba. A krém hozzávalóit szintén turmixoljuk simává, majd vegyük ki a fagyasztóból a torta alapot és kenjük rá egyenletesen a krémet, tegyük vissza a mélyhűtőbe még legalább 1 órára. Fontos, miután kivettük a fagyasztóból, többet ne tegyük vissza, még akkor se, ha nem fagyott át teljesen a torta. Hűtőben tárolhatjuk 1-2 napig, bár nem hinném, hogy maradni fog belőle...
Az eredeti recept Zizitől származik.




2 megjegyzés:

  1. Kedves Hajni!

    Tegnap elkészítettem (egy kis változtatással) a tortádat:

    http://culinariaungaria.blogspot.de/2012/05/happy-birthday-culinaria-ungaria-alles.html

    Azóta mindenkinek csak ajánlom! Nagyon-nagyon finom volt!! Bár az elején kicsit nehéz volt a "tésztát" a formába simítani, de bevizezett kanállal megoldottam. Viszont remekül el lehet elöre készíteni, ha vendégeket vár az ember és amellett, hogy hihetetlenül finom, még egészséges is!!!
    A blogod pedig nagyon szép, örülök neki, hogy rád találtam!

    Üdv:Krisz! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy ízlett! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...