2012. január 27., péntek

Balzsamecetes, sós csokoládé

 Először is, köszönöm a receptet Ancsának, a Rozmaring & Csokoládé című blog tulajdonosának!
A csokoládé számomra az alfa és az ómega, elképzelhetetlennek tartom az életet nélküle. Sok ellensége akad, de nem kell ráfogni sem az elhízást, sem a pattanásos arcbőrt, csupán mértékkel kell fogyasztani és minőséget, ami nem a milkát és a nesztlét jelenti! Ne legyünk restek megnézni a csomagoláson az összetevőket, a kakaótartalmat, ami minél magasabb, annál jobb, és a tejtartalmat, ami pedig ne legyen magas. Íme néhány minőségi csokigyártó: Az 50 legjobb csokoládé
Az én kedvenceim a Lindt és a belga csokik.
  Sokan nem tudják, hogy a csokoládé íze csakis akkor tud kiteljesedni, ha adunk hozzá egy icipici sót. Só mindenbe kell, még az éttermekben is adnak mindenféle desszerthez egy leheletnyit. Kóstoljátok meg bátran, pl. forrócsokiba dobjatok egy gondolatnyi sót, olyan megfogalmazhatatlan ízharmóniát képes létrehozni pár szem sókristály, hogy nem is tudom leírni...
  Ezeket a bonbonokat nagyon egyszerű elkészíteni és megemlíteném, hogy ajándéknak is tökéletes.Lássuk!
Hozzávalók:
•    100g legalább 60%-os csokoládé
•    70g tejcsokoládé
•    1 csipet só
•    1 teáskanál magas minőségű balzsamecet
•    3 evőkanál tejszín
•    1 evőkanál vaj


  Az étcsokit vízgőz fölött felolvasztottam, a vajjal elkevertem és kikentem egy műanyag jégkockatartót vele. Miután bekentem egy réteg csokival, betettem a fagyasztóba, mikor megdermedt újra átkentem és visszaraktam. Ezalatt az idő alatt egy másik lábasban felolvasztottam a tejcsokit, belekevertem a tejszínt, a csipet sót és a balzsamecetet. Ezt a krémet töltöttem bele a jégkockatartós csokiformákba. Megvártam, hogy a töltelék is megdermedjen egy kicsit, majd lezártam mindegyiket egy réteg étcsokival. Visszatettem a fagyóba, 5-10 perc után már teljesen ropogós fincsi bonbonokat nyomkodtam ki a formából. Jó mulatság! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...