2012. március 28., szerda

17. Spaghetti al limone parmezán chips-szel

  Már régóta szerettem volna kipróbálni a citromot, mint egy fogás főszereplőjét. Először risottón gondolkoztam, de valami okból kifolyólag a rizs nem tartozik a kedvenc ételeim közé, sósan (édesen jobban szeretem) pedig már volt alkalmam kiváló risottókat kóstolni, de mégsem... így a tészta mellett döntöttem, azon belül is a spagettit gondoltam, hogy a legjobban illik a citromos szószhoz.

 Hozzávalók 4 személyre:
  • 70g spagetti / fő
  • 2dl alaplé (zöldség/szárnyas)
  • 1 citrom leve és héja
  • 4 petrezselyemlevél vagy kakukkfű
  • só, bors
  • 1dl tejszín
  • 50g reszelt parmezán
  • 1,5dl száraz fehérbor
  Tegyünk fel min. 5l vizet a tésztának főni. Egy serpenyőben az alaplét a fehérborral, a citrom levével és héjával főzzük felére, majd vegyük kisebbre a lángot és adjuk hozzá a tejszínt. Sózzuk, borsozzuk. Fél percig lassú tűzön főzzük össze őket. A tészta vizét, amikor már forr, sózzuk egy kisebb marék durvaszemű sóval, és dobjuk bele a tésztát. A csomagoláson előírt ideig főzzük, ami kb. 9-12 perc lehet. Amíg a tészta fő készítsük el a parmezán chipseket. Egy tapadásmentes edénybe szórjunk a reszelt parmezánból kisebb formákat, hevítsük addig, amíg fel nem olvadnak, majd hagyjuk kihűlni. Mikor a tészta megfőtt, szedjük át a mártásba és jól forgassuk bele. Tálaláskor a parmezán chipseket egy lapát segítségével szedjük fel az edény aljáról és helyezzük a tészta mellé. Petrezselyemlevéllel vagy kakukkfűvel díszíthetjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...