2013. február 14., csütörtök

Füstölt lazacos sajttorta, leveles tészta szívben / és mini cheesecake füstölt lazaccal

   Még mindig sajttorta. Talán mert olyan könnyű vele bánni, és millió féle módon lehet ízesíteni és variálni, kombinálni bármivel, ráadásul szép is, mikor elkészül. Szóval én nagyon megszerettem. Ezért gondoltam, hogy erre a különleges napra tökéletesen megfelel egy, a temérdek, remek cheesecake recept közül. Gyorsan össze lehet dobni, nem kell hozzá zseninek sem lenni, viszont a végeredmény mindig elbűvölő lesz. Most egy sós verziót hoztam, amit két különböző módon valósítottam meg. Az egyikben a sajtkrémet leveles tésztába töltöttem, a másikban pedig klasszikus cheesecake alapot készítettem hozzá, sós krékerből.

Hozzávalók 2-2 személyre:
  • 200g Philadelphia light sajtkrém
  • 100g ricotta
  • 1dl friss tejszín
  • pici víz
  • 100g jó minőségű, norvég füstölt lazac
  • kapor ízlés szerint
  • 1/2 citrom leve
  • 100g sós tönkölylisztes vagy rizslisztes kréker
  • 40g vaj
  • 1 csomag bolti, jó minőségű leveles tészta
  • 3 lap zselatin




   Először a leveles tésztából készítsünk kisebb vagy nagyobb szív alakú kosárkákat. Ehhez nincs másra szükségünk, mint 2 különböző méretű, szív alakú tészta szaggatóra. A nagyobb formával készítsünk kettő egész szívet, ez lesz a kosár alapja. helyezzük egy kivajazott sütőlapra őket. Ezután elkezdhetjük építeni a kosarak falát. A nagyobb kiszúróval szaggassunk ki annyi szívet, amennyit a tészta kiad, lehetőleg páros legyen a szívek száma. Majd ezekből szaggassunk ki a kisebb formával kisebb szíveket. A külső keretet illesszük rá óvatosan a tepsiben lévőkre, és haladjunk így tovább, egészen addig, míg 2cm magas falat nem kapunk. A megmaradt kisebb méretű szívekből ugyanígy felépíthetünk két kisebb szívkosárkát, csak hogy ne vesszenek kárba, de kisüthetjük őket egy kis sajttal a tetejükön is. Mikor készen vagyunk a szív kosarakkal, tegyük őket 160 fokos előmelegített sütőbe és süssük kb. 15 percig, de jobb ha figyeljük, mert nagyon sütőfüggő. Amikor szépen magasra feljön a kosarak fala és egy kicsit megpirul a tetejük készen is vannak. Tegyük félre őket, hogy kihűljenek. Addig keverjük össze a sajtkrém hozzávalóit. A zselatin lapokat áztassuk be egy kevés vízzel elkevert tejszínbe, majd 10 perc után mikróban melegítsük fel és keverjük simára. Hagyjuk kihűlni. A ricottát, a philadelphiát, a tejszínt, pár csepp citromlét, az apróra vágott kaprot (lehet szárított is) jól keverjük össze és adjuk hozzá az apró kockákra vágott lazacot is. Ez utóbbiból és a kaporból hagyjunk egy keveset a díszítéshez (én kaprot sajnos nem találtam, a nyári kertben termett készletem pedig már feléltük, így ez kimaradt). Mikor az oldott zselatin kihűlt, keverjük hozzá a krémhez. Töltsünk meg vele a szív alakú kosarakat, majd díszítsük a tetejüket egy pici lazaccal és kaporral.
  Ha viszont a cheesecake-es verziót szeretnénk elkészíteni, akkor a krékert törjük össze, vagy daráljuk le a vajjal, ezt fél cm vastagon rétegezzük bele papírral kibélelt muffinsütő formába, jól nyomkodjuk le, hogy egyben maradjon később, mikor kivesszük a papírból, végül szedjünk rájuk a krémből és díszítsük kedvünk szerint. Tegyük őket hűtőbe legalább 2 órára.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...