2012. november 11., vasárnap

Halihó, hamarosan megújul a blog....

   Gondolom minden kedves blogolvasómnak feltűnt, hogy az utóbbi időben az oldalon megállt az élet. Ennek egyrészt az az oka, hogy sajnos kezdtem úgy érezni, hogy belefolyok, elvegyülök és semlegessé válok én is ebben a receptblogozós tumultusban, ami ma világszerte őrületes mennyiségben árasztja el a netet, és kicsit kikapcsoltam, érlelődtem, háttérbe toltam a főzést és próbáltam kitisztultan újra megvárni a pillanatot, amikor ismét szívesen veszem a kezembe a fakanalat. A másik ok, ami miatt szünetet tartottam pedig életem második legboldogabb eseményéhez kapcsolódik, ugyanis jövő tavasszal három főről négyre bővül kis családunk létszáma, így a kis pocakmocorgóm elintézte nekem, hogy az első három hónapban messziről elkerüljem a gasztronómiával kapcsolatos témákat, és elég brutálisan átdolgozta az ízlésemet, alig volt olyan étel, amit szívesen fogyasztottam. Eme új (és régi) várakozással, álmodozással és felelősséggel teli állapot hatására még sok mindenre ráébredtem, arra is például, hogy nem létezik fontosabb dolog a családom egészségének megőrzésénél, ami nem jelent mást, mint hogy nap mint nap átgondoljam azokat a dolgokat, amik a legfontosabbak számomra, és a hozzájuk vezető utat úgy tegyem meg, ahogy a lelkiismeretem diktálja. Az utóbbi időben nagyon sokat böngészgettem különböző egészséges táplálkozással foglalkozó weboldalakat, ahol érveket sorakoztattak fel egyes élelmiszerek ellen és mellett. Végül arra az elhatározásra jutottam, hogy próbálom teljesen nullára redukálni a finomított lisztek és cukrok használatát a konyhámban, és minden olyan terméket nagy ívben elkerülök, ami tartalmazza ezeket. Ezzel úgy gondolom nem is lesz semmiféle probléma, mert ma már több tucatnyi megoldás létezik arra, hogy a megszokott ételeinket fogyaszthassuk  a megszokott ízvilágban, viszont sokkal egészségesebb formában. A tehéntej elhagyása nekünk felnőtteknek nem jelentett gondot, viszont a 6 éves fiam eleve olyan gusztussal rendelkezik, ami sok fejtörést okozott nekem eddig is. Mivel nem szerettem volna eddigi munkámat hagyni elveszni a semmiben azzal, hogy nem folytatom a blog írását, ezért úgy döntöttem megreformálom egy kicsit nem csak az életemet, de remélhetőleg azokét is, akik nem tiltakoznak az egészséges táplálkozás ellen foggal-körömmel. Azt tervezem, hogy mindenféle ismert és kevésbé ismert, olasz vagy magyar recepteket fogok úgy megreformálni, hogy a végeredmény külalakja és ízvilága a lehető legminimálisabban térjen el a kevésbé egészséges vagy egyenesen egészség romboló eredeti változattól. Tudom ilyen témájú blogokból is van temérdek, de én arra fogok leginkább törekedni, hogy akiknek egy 4-5-6 fős családot kell etetniük a mai nem túl kellemes gazdasági viszonyok mellett, és nem tehetik meg éppen, hogy különleges alapanyagokat vásároljanak több ezrekért, vagy éppen nincs lehetőségük kertben megtermeszteni mindent, vagy éppenséggel reggeltől estig dolgoznak és idejük nincs órákig a konyhában pepecselni, ők is könnyedén élhessenek egészségesebben. Mivel csak olyan kipróbált recepteket szeretnék megosztani veletek, amiket én magam is kipróbáltam, vagy fejlesztettem ki, és biztosan állíthatom róla, hogy mindenki el fogja tudni készíteni a fenti kritériumokat figyelembe véve, ezért kérnék egy kis türelmet mindenkitől. Próbálok minél több olyan weboldalt belinkelni nektek, ahol olcsóbban, esetleg szállítási díj nélkül hozzá tudtok jutni azokhoz az élelmiszerekhez, amikre majd le kell cserélnetek a hagyományos finomított fehérlisztet vagy a kristálycukrot, barnacukrot. Ilyen online rendelésekre egy nagyon jó ötlet, ha összefogtok barátnőkkel szomszédokkal és nagyobb mennyiségben rendeltek pl.lisztet vagy cukrot helyettesítő alapanyagokat.
   Remélem ezentúl is bizalommal olvassátok majd a megújult blogot, ami végre megszabadul mindazoktól a káros dolgoktól, amik nem csak a testünknek, de a lelkünknek is folyamatosan ártottak, és itt nem kell arra gondolni rögtön, hogy egy vegetáriánus, csupa szója és csíra alapú kimondhatatlan nevű recepteket tartalmazó blogot fogok tovább vinni, szó sincs erről, csupán figyelembe veszem a különböző népegészségügyi nyilatkozatokat, újabb és újabb táplálkozástudományi kutatásokat, amik rendszerint tanácsokat is adnak, így rajtam keresztül nektek már csak főzni kell és jóízűket enni barátokkal és a családotokkal anélkül, hogy túlterhelnétek a szervezeteteket.

Hamarosan visszatérek az első ilyen receptemmel, addig is sziasztok!
Hajni

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...