2012. április 14., szombat

Libamáj fokhagymás levelestészta köntösben, balzsamecetes, moscato-s, mézes, chili-s, bazsalikomos eperöntettel





  Tavaly, karácsony előtt, mikor otthon jártam betankoltam libamájból, ugyanis itt Olaszországban lehetetlen találni, nem eszik, nem veszik, így nem is árulják, sajnos (nem tudják mit hagynak ki). A fagyasztó tökéletesen megőrizte a máj minden jó tulajdonságát, így kiolvasztás után olyan volt, mint frissen. Két különböző módon készítettem el, íme az egyik változat.


Hozzávalók 2 személyre:
  • 1 kész levelestészta lap
  • 150g friss libamáj
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 6 szem eper
  • 1 tk. jó minőségű balzsamecet
  • 2 ek. méz
  • 1 dl Tokaji aszú vagy Moscato (édes olasz fehér bor)
  • 2-3 levél bazsalikom
  • vaj
  • egy csipet csili paprika (száraz)
  • 1 tojás
A sütőt melegítsük elő 180 fokra.
Először az öntetet készítsük el. Az epreket mossuk meg és vágjuk ketté. Egy serpenyőt forrósítsunk fel, majd tegyük bele a mézet, olvasszuk fel és dobjuk bele az epreket és a csilit. Mikor már kioldódott az eprekből egy kevés szín, tegyük bele a balzsamecetet, majd a fehérbort. Nem kell sokáig főzni, viszont, ha túl sűrűnek találnánk, akkor lehet még hígítani a borral. 2-3 perc kislángon való főzés után zárjuk el a tüzet és dobjuk bele a még forró serpenyőbe a durvára darabolt bazsalikom leveleket. Az epreket én még egy kevés konyakkal meg is flambíroztam, de ez elhagyható.
A májat mossuk majd szárítsuk meg. A levelestésztából vágjunk egy akkora darabot, amibe kényelmesen bele lehet csomagolni a májat. A fokhagymagerezdet szeleteljük fel vékonyra és egyenletesen helyezzük el a tésztán őket. A májat tegyük a fokhagymás tésztára és csavarjuk bele, mint egy szaloncukrot a papírjába. A végeit össze is nyomkodhatjuk. Kenjünk ki egy hőálló tálat vajjal, helyezzük bele a libamájas batyut és kenjük le tojással. Alsó-felső légkeveréssel, 180 fokon kezdjük el sütni. Figyeljük, ha nagyon pirulna, akkor vegyük kisebbre a sütő hőfokát. Kb. 20-25 percig süssük, majd szurkáljuk meg egy villával és süssük még 5 percig. Én hosszában félbevágva tálaltam, mellé epreket helyeztem a tányéron és körben meglocsoltam az öntettel.

Sütés előtt és után


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...