2012. január 12., csütörtök

Tepsis bundáskenyér, tejföllel, sajttal és rucolával

  Van még egy ötletem mára. Gondolkoztam mi legyen a ma esti vacsi,de nem akartam boltba sem menni és túlságosan belebonyolódni a dolgokba sem (ja, és ma jégkrémet fotóztam, és ugye azt nem lehet már visszatenni a fagyóba... meg kellet ennem!) csak valami gyerekbarát egyszerűséget akartam találni. Ekkor jött az ötlet a fiamtól, bundáskenyér. Igen ám, de nem akartam bebüdösíteni a lakást a sült olaj szagával se, (ráadásul így egészségesebb is), mikor eszembe jutott, hogy nem serpenyőben, olajtól csicsogva, hanem tepsiben és max tojástól és tejtől csicsogva fogom elkészíteni. Sose csináltam még, most leírom, hogyan gondoltam.
Hozzávalók:
  • magvas, barna, tartósítószer mentes!! toast kenyér fejenként 2 szelet
  • 2 tojás
  • 1 gerezd fokhagyma ( apukám szokta mondani: "fokhagyma mindenbe kell!")
  • pici szezámszósz
  • 1 dl tej
  • pár dkg reszelt ementáli vagy parmezán, akármi
  • rucola

  A tejbe belekeverem a sót, a fokhagymát fokhagyma nyomón belepasszírozom, plusz a szezámszószt (ezt el is lehet hagyni, csak épp tegnap előtt bukkantam rá egy indiai szezámszószra, meg kellett vennem, most meg próbálgatom mindenhez). A tojásokat felütöm egy tálkába és villával jól felhabosítom. A kenyereket belemártogatom a tejbe, majd egy kisebb méretű jénaiba, vagy tepsibe fektetem őket,de előtte kivajazom és zsemlemorzsával megszórom. A kenyérszeletekre már csak rá kell önteni a sózott és felvert tojásokat, megszórni egy marék reszeltsajttal, és irány a sütő, 200 fok 10-15 perc. Majd meglátjuk mi sül ki belőle...
Mikor kész, megkenhetjük kevés tejföllel és szórjuk meg durvára vágott rucola salival.Szeletelve tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...