2012. január 11., szerda

Friss, zöldsaláta főtt tojással






 
  Nagyon fontosnak tartom az egészséges táplálkozást, és azt, hogy legalább kétszer egy héten friss saláta kerüljön az asztalunkra. A legjobb, ha tényleg frissen vásároljuk, viszont én találtam a szupermarketünkben olyan előcsomagoltat, amiben megbízok és tényleg mindig friss és ropogós minden. Természetesen ezt is jól átmosom mindig, majd kicentrifugálom, így majdhogynem szárazon kerül az asztalra, ami azért jó, mert tovább friss marad a tányérunkban is. Ami miatt még nagyon salátapárti vagyok, az az, hogy úgy variálhatjuk, ahogyan csak kedvünk tartja, és ízlésünk diktálja.
  Tegnap én így készítettem:
  • zöld, fodros saláta / olaszul lattuga lollo
  • radicchio
  • rucola
  • sárgarépa durvára reszelve
  • vörös hagyma (a lila jobb) karikázva
  • tojás
  • só, bors
  • extraszűz olivaolaj
  • balzsamecet

  A salátákat mossuk meg, centrifugázzuk ki salátacentrifugával, vagy tegyük bele egy tiszta konyharuhába és pörgessük meg párszor a fejünk fölött a kertben.A répát hámozzuk meg és reszeljük le nagylyukú reszelőn,  a hagymát karikázzuk fel, a tojásokat főzzük keményre és tetszés szerint daraboljuk fel.Pakoljunk mindent egy mélyebb tálba  / tányérba, vagy egy nagy salátástálba, attól függően mekkora adagot készítünk. A fűszerezésnél nagyon fontos, hogy éppen fogyasztás előtt tegyük, máskülönben összeesik a salátánk és az íze sem lesz élvezhető, tehát ne hagyjuk állni a dresszingben.  Az olaszok még a fűszerezés sorrendjére is odafigyelnek, sóval, borssal kezdik, majd jön a balzsamecet, és csakis a végén az extraszűz olivaolaj, ugyanis az olaj az, ami beborít minden, mint egy bársonyos bevonat és összeolvasztja az ízeket.
  Zöldségfogyasztás Európában
  "A sok zöldséget fogyasztó államok (Olaszország, Spanyolország, Franciaország) éves fejenkénti fogyasztása 120–170 kg körüli. A középmezőnyt a 75–95 kg/év/fő fogyasztású országok alkotják, ide tartozik Magyarország is Belgiummal, Svájccal és Hollandiával együtt." Az információkat a Kempelen Farkas Digitális Tankönyvtárában találtam, nekem elég reálisnak tűnik, szóval ehetnénk sokkal több zöldségfélét is.



1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...